Tak Panowie, oczywiście że macie racje, chodzi mi tylko o to że trzeba dopłacić 6000zł do wolniejszego samochodu
Stukanie w kierownicę, lub gdzieś pod...
Zwiń
X
-
Stukanie w kierownicę, lub gdzieś pod...
Witajcie!
Jestem nowy. Przed chwilą zarejestrowałem się. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów, a w szczególności forumowiczów.
Jako mało doświadczony użytkownik Octavii I (1.9 TDI ASV 110 KM, 105.000 km) mam pytanie:
Czuję i słyszę stukanie w kierownicę. Kilkukrotnie sprawdzałem zawieszenie i nic. Zarówno w ASO jak i wstacjach diagnostycznych niczego nie znaleźli. A jak stukało tak stuka. (Czasm nawet mam wrażenie że koła mi lekko uciekają kiedy kręcę kierą przy większej prędkości, np przy wyprzedzaniu) .Szczególnie te stukania słychać na zakrętach na kostce brukowej, której we Wrocławiu mamy całkiem sporo i to w marnej kondycji.
Czy ktoś miał podobe objawy? Co to jest i jak się tego pozbyć?
-
-
Sigma_74
a nie gumy na końcówkach drążków..?
podjedz do JETRONIKA na Opolskiej, tam sądzę że powinni zdiagnozować
Komentarz
-
LuKaS łomża, no niekoniecznie musi tak być. : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=888Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Dzięki za podpowiedź.
A co do ASO, to niestety nie mam o nich (wszystkich razem wziętych) najlepszego zdania jeśli chodzi o skuteczność diagnozowania usterek.
[ Dodano: Sro 07 Lut, 07 14:45 ]
Co do maglownicy, to nie wiem jak się ją sprawdza, ale kręcąc kierownicą w stojącym aucie nie słyszę stukania, a luzy raz czuję, a innym razem nie, więc już sam nie wiem...
Mój kolega z pracuy ma Octavkę z przebiegiem 270.000 km i nie ma luzów czy stuków, a i maglownicy nie wymieniał, choć auto ma od nowości, kupione osobiście w salonie. Inny znajomy nastukał 300.000 km (osobiście, od nowości) i tez nie specjalnie coś poważnego jego maszynce dolegało przez ten przebieg....
Komentarz
-
-
Wymienia sie od najtanszych rzeczy, a nie zaczyna od najdrozszych, typu drazki kierownicze, maglownica. Tak to sobie ASO na gwarancji moze wymieniac
A czy to moze byc, to tego na odleglosc nikt Ci nie powie. Te gumy zawsze warto ogladnac. Widac to golym okiem w jakim sa stanie, nawet jak podniesie sie auto z jednej strony
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rybieokoJutro pojadę do Jetronika, tak jak sugerował Sigma_74.
Jeśli są dobrzy i mają doświadczenie to znajdą.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
===Tomy===, z tego co sie orientuję przekładnię można regenerować . problem z regeneracją występuje wtedy gdy pęknięta jest gumowa osłona na niej i do środka wdała sie woda która powoduje rdzewienie lub utlenianie listwy , wtedy podono lipa . co do przebiegu - u nie zaczęła pukać przy 106tyś , nie ma reguły podobno jak mówił mi mój mechanik, golf IV i octa 1 tak czasami mają .
rybieoko, oczywiście zdaj relacje co to było.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwz tego co sie orientuję przekładnię można regenerować . problem z regeneracją występuje wtedy gdy pęknięta jest gumowa osłona na niej i do środka wdała sie woda która powoduje rdzewienie lub utlenianie listwy , wtedy podono lipa
Zamieszczone przez leszekmwco do przebiegu - u nie zaczęła pukać przy 106tyś , nie ma reguły podobno jak mówił mi mój mechanik, golf IV i octa 1 tak czasami mają
Mój znajomy nakręcił już 180kkm i nic się nie dzieje.
Ja przy 90kkm wpadłem w dziurę i poszła prawa strona.
Nie bawiłem się w naprawy rodem Adam Słodowy tylko kupiłem nową w ASO.
rybieoko Wjedź na kanał, zanurkuj pod Octavkę i złap mocno za któryś z drażków.
Szarp mocno w pionie, to samo z drugiej strony. Jesli wyczujesz minimalnie luz skoryguj to śrubą. Zalecam zdjęcie gum i sprawdzenie czy przypadkiem też nie puszczają/puściły Ci uszczelniacze.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Witam Kolegów po kilkudniowej nieobecnośći. Zdaje się, że juz wiem co stuka...
Sigma_74, miał rację, mówiąc, że w Jetroniku znajdą. Jest tam taki spec Pan Marek, który zna sie na rzeczy i on stwierdzil po zanurkowaniu pod kierownicę i pogmeraniu w bebechach od środka, że to kolumna kierownicy. Kolumna jest teleskopowa, żeby przy zderzeniu złożyła się, a nie wbiła w kierującego. Poszczególne segmenty sa pasowane na teflonowe wkładki, które się "wyrobiły" i dlatego stuka. Jest to uciążliwe i wkurzające, ale podobno nie wpływa na nic oprócz samej kolumny, którą prędzej lub później będę musiał wymienić. Myślę że raczej później, bo kolumna kosztuje w serwisie skody 1900,- zł :cry:
Komentarz
-
-
Sigma_74
Komentarz